- Nom:
- Tipus de Joc:
- Espai:
- Temps:
- Material:
- Desenvolupament:
- Normes:
- Variants:
- Representació Gràfica:
- Objectius:
-------------------------------------------------------
1.Tallar el fil:
- Nom: Tallar el fil
- Tipus de Joc: Persecució
- Espai: En aquest cas l'espai depèn del nombre de jugadors. Normalment, com que el número de participants són deu o més, l'espai ha de ser espaiós, per exemple, mitja pista de futbol sala.
- Temps: el joc no té un temps específic ja que no s'acaba mai. D'aquesta manera, ja que sol ser un joc d'escalfament, dependrà del temps que digui el responsable de l'activitat.
- Material: El material necessari és qualsevol objecte que mostri quin jugador la para: un peto, una pilota...
- Desenvolupament: El joc és semblant al pilla-pilla. Els jugadors es repartiran per l'espai i qui comença parant ha d'escollir un objectiu (en veu alta). L'objectiu és atrapar només aquest jugador, imaginant un fil entre l'objectiu i qui para. Si algun altre jugador creua entre aquests dos, trecant el fil que els unia, es converteix automàticament en l'objectiu a perseguir.
- Normes: Només es podrà perseguir un únic objectiu, que només podrà canviar si algú trenca el fil. Només podrà trencar el fil un jugador al mateix temps. Cal tenir en compte que jugant a aquest joc pot ser que la resta de jugadors estiguin massa estàtics, és per això, que podem establir una sèrie de normes per promoure la dinamització del joc i afavorir un entrenament actiu. Per exemple, “tots els nens i nenes han de tallar el fil un cop com a mínim”, “no es pot estar aturat”, etc.
- Variants: Aquest joc es pot realitzar canviant el fil per palmades. Qui comença parant donarà una palmada en l'esquena del seu objectiu (i li donarà temps per poder escapar). Per fer canviar d'objectiu, algun altre jugador haurà de fer una palmada a l'esquena de qui para, convertint-se així en el nou objectiu. Una altre variant seria augmentar el nombre de persones que la paren complicant notablement el joc.
- Representació Gràfica:
- Objectius principals: Escalfar el cos de forma generalitzada. Treballar la velocitat de reacció. Aprendre a cooperar amb els companys.Desenvolupar la psicomotricitat general.
- Nom: Pilla pilla
- Tipus de Joc: Joc de persecució
- Espai: Espai espaiós, depèn del nombre de jugadors. Per exemple: mitja pista de futbol sala.
- Temps: il·limitat, però en ser un joc bastant cardiovascular millor anar parant als 3-5 min
- Material: cap
- Desenvolupament: Un jugador la comença parant amb l'objectiu de pillar a un company en el mínim de temps possible. Quan ho aconsegueix, el company al qual ha pillat serà el pròxim que haurà d'anar a per un altre jugador.
- Normes: No es pot pillar a la mateixa persona que t'acaba de pillar.
- Variants:
- Representació Gràfica:
- Objectius: millorar la velocitat i la resistència ja que hi ha molts canvis de ritme i de direcció
3. La taca del nas llarg:
- Nom: La taca del nas llarg
- Tipus de Joc: Joc de persecució
- Espai: mitja pista de futbol sala
- Temps: entre 5 i 10 min
- Material: cap
- Desenvolupament: Un dels jugadors fa de taca. La taca, per tal de diferenciar-se de la resta de jugadors ha d'anar amb una ma agafada al nas i l'altra ma ha de passar per entremig. La taca doncs, ha d'intentar agafar a la resta de jugadors amb el seu nas llarg (segona ma). Cada vegada que un jugador és agafat es converteix en taca adoptant així la mateixa posició que la de la taca inicial. D'aquesta manera el nombre de taques cada vegada va sent major. El joc finalitza quan tots els jugadors s'han transformat en taca.
- Normes: Si la persona no es troba en posició de "taca" quan ha pillat a algú no s'hi valdrà.
- Variants:
- Representació Gràfica:
- Objectius: millorar la velocitat i la resistència ja que hi ha molts canvis de ritme i de direcció
4. La taca contagiosa:
- Nom: La taca contagiosa
- Tipus de Joc: Joc de persecució
- Espai: mitja pista de futbol sala
- Temps: entre 5 i 10 min
- Material: cap
- Desenvolupament: Un dels jugadors fa de taca. La taca, per tal de diferenciar-se de la resta de jugadors ha d'anar tocant-se amb la mà alguna part del cos. La taca doncs, ha d'intentar agafar a la resta de jugadors tocant-lo amb l'altre mà en alguna part del cos. Cada vegada que un jugador és agafat es converteix en taca adoptant així la mateixa posició que la de la taca inicial. D'aquesta manera el nombre de taques cada vegada va sent major. El joc finalitza quan tots els jugadors s'han transformat en taca.
- Normes: Si la persona no es troba en posició de "taca" quan ha pillat a algú no s'hi valdrà.
- Variants:
- Representació Gràfica:
- Objectius: millorar la velocitat i la resistència ja que hi ha molts canvis de ritme i de direcció
5. Atrapar per objectius:
- Nom: Atrapar per objectiu
- Tipus de Joc: Joc de persecució
- Espai: mitja pista de futbol sala
- Temps:
- Material: inescessari
- Desenvolupament:
- Normes:
- Variants:
- Representació Gràfica:
- Objectius:
6. Cadena dividida:
- Nom: Cadena dividia
- Tipus de Joc: Joc de persecució
- Espai: tota la pista de futbol sala
- Temps: entre 10 i 15 min
- Material: innecessari
- Desenvolupament: Dos nens agafats de la mà persegueixen la resta del grup. Els atrapats es van afegint a la cadena. Cada vegada que la cadena la formin quatre jugadors, aquests s'hauran de dividir. S’ha aconseguir que tot el grup formi part de la cadena.
- Normes: No es pot pillar a ningú si la cadena es trenca.
- Variants: cadena única ( La cadena no es divideix, sempre es manté unida)
- Representació Gràfica:
- Objectius:
7. Policies i lladres:
- Nom: Policies i lladres
- Tipus de Joc: Joc de persecució
- Espai: Tota la pista de futbol sala
- Temps: entre 1 i 2 min (sense salvar)
- Material: És recomanable que un dels equips porti algun element identificatiu, per exemple, mocadors o armilles
- Desenvolupament: Es divideix el grup en dos equips, un equip serà el dels policies i l’altre, el dels lladres. Seguidament, fixarem un lloc què farà de presó. Per exemple, un banc,una porteria o la rodona del mig camp. Els policies comptaran fins a deu, en veu alta, per tal de donar un temps als lladres per fugir i amagarse, i després aniran a enxamparlos. Quan un policia agafa un lladre, el duu a la presó. El joc acaba quan tots els lladres estan enxampats.
- Normes:
- Variants: És pot jugar amb possibilitat de salvarse o no. El joc acabarà abans si no hi ha possibilitat de salvarse. A la següent jugada és poden intercanviar els papes. Els que eren lladres passen a ser policies.
- Representació Gràfica:
- Objectius: Escalfar el cos de forma generalitzada. Treballar la velocitat de reacció. Desenvolupar la psicomotricitat general.
8. 1/2:
- Nom: 1 o dos, blanc o negre...
- Tipus de Joc: Joc de persecució
- Espai: Pista de futbol sala
- Temps: Il·limitat
- Material: innecessari (com a molt un xino per persona)
- Desenvolupament: Es fan dos grups, i se'ls denomina amb dos paraules contràries (blanc-negre, un i dos, parell i senar...) .Cada membre d'un grup s’aparella amb un jugador de l’equip contrari. Se separen 5 metres. Al sentir el seu “nom” (nom denominat per al grup) surten a buscar la parella de l’equip contrari abans que arribi a casa (a uns 10 m. darrere cada jugador).
- Normes:
- Variants: Sortir de diferents posicions (d'esquenes, estirat al terra, a peu coix…). Si un equip és senar i l'altre parell, en lloc de dir el nom literalment, fer una suma o una multiplicació, és a dir, per exemple: dos més dos és igual a quatre, llavors com que quatre és parell, el grup denominat parell surt a buscar a l'equip contrari.
- Representació Gràfica:
- Objectius: Afavorir el moviment, i la rapidesa.
9. La aranya:
- Nom: La aranya
- Tipus de Joc: Joc de persecució
- Espai: Pista de futbol sala
- Temps: a partir de 6 anys
- Material: innecessari
- Desenvolupament: Hi ha una ratlla on es col·loca un/a alumne/a. La resta hauran de creuar aquesta ratlla sense ser agafats. Qui sigui agafat passa a parar-la. El joc s'acaba quan tothom ha estat agafat.
- Normes: Els que paren han de tenir sempre un peu damunt la ratlla. A l’aranya només li cal tocar algú per a què pari, no cal que l’agafi. Els nois que formen l’aranya no es poden agafar per les mans.
- Variants: En lloc d'iniciar el joc utilitzant una persona com aranya, fer una doble ratlla i fer dos aranyes que entre si estan paral·leles. Els que "la paren" s’agafen de les mans i formen una gran aranya en la qual només els nens de les puntes poden pillar els altres.
- Representació Gràfica:
- Objectius: Afavorir el moviment, i la rapidesa.
10. 2 si 3 no:
- Nom: Dos si tres no
- Tipus de Joc: Joc de persecució
- Espai: Mitja pista de futbol sala
- Temps: il·limitat
- Material: un mocador o qualsevol cosa per diferenciar als jugadors que paren i als que no
- Desenvolupament: El joc s'inicia amb una o dos persones que la pillen, els quals porten un mocador a la mà per diferenciar-los de la resta de jugadors. Quan un perseguit vol reposar, només ha d'ajuntar-se amb un altre perseguit formant així una parella de dos. No obstant això, en el cas de que un altre jugador s'ajunti a un extrem de la parella, aquest desplaçarà al que hi ha a l'altre extrem que serà el nou perseguit.
- Normes: No es pot pillar a la mateixa persona que t'ha pillat. Desprès de que t'hagin excluit de la "zona segura" no hi pots tornar amb l'objectiu de treure-li el lloc a la persona que prèviament te l'ha tret. No pots passar-te tot el joc en "posició segura" sinó que t'has d'anar movent per la pista.
- Variants: Quan els perseguits vulguin reposar i que no els pillin, en lloc de ajuntar-se formant una parella, s'hauran de posar un estirat al terra i l'altre a sobre dret amb les cames obertes. D'aquesta manera, quan una altre persona es posi a sobre del que està estirat, el que estava dret de bon principi serà el nou perseguit.
- Representació Gràfica:
- Objectius: Afavorir el moviment, i la rapidesa.
11. Morus i Cristians:
- Nom: Morus i Cristians
- Tipus de Joc: Joc de persecució
- Espai: Tota la pista de futbol sala
- Temps: entre 15-20 min
- Material: innecessari
- Desenvolupament: Els equips es col·loquen en fila davant una línia. Un cristià va on estan els moros i els toca suaument la mà. De cop li pica fort a la mà a un dels moros i surt corrent cap el seu lloc. Si el moro l'atrapa el fa presoner i el porta al seu castell; si no , torna al seu lloc.
- Normes:
- Variants: El jugador que corre pot salvar els presoners del seu equip si els toca abans no l'agafi el seu perseguidor. Després el moro toca a un cristià. S'acaba quant un equip es queda sense participant.
- Representació Gràfica:
- Objectius:
12. Retauva:
- Nom: Retauva
- Tipus de Joc: Joc de persecució
- Espai: Tota la pista de futbol sala
- Temps: entre 15 i 20 min
- Material: innecessari
- Desenvolupament:
- Normes:
- Variants:
- Representació Gràfica:
- Objectius:
13. Atrapa cues:
- Nom: Atrapa cues
- Tipus de Joc: Joc de persecució
- Espai: Mitja pista de futbol sala
- Temps: entre 10 i 15 min
- Material: Un peto per cada jugador
- Desenvolupament:
- Normes:
- Variants:
- Representació Gràfica:
- Objectius:
14. Zorras, Gallinas i serpientes:
- Nom:
- Tipus de Joc:
- Espai:
- Temps:
- Material:
- Desenvolupament:
- Normes:
- Variants:
- Representació Gràfica:
- Objectius:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada